torsdag den 12. marts 2015

Lovenotes


For snart fem år siden sad jeg omkring dette tidspunkt og skrev speciale om kærlighed. Det var en hæsblæsende og hård men også skøn proces. Jeg havde hovedet fordybet i interviews og teorier og hjertet fyldt med lykke og spænding. Indimellem mine sager fandt jeg dette lille digt, som jeg har skriblet ned på en notesblok under specialeskrivningen.




LOVENOTES
Terrassen er varm under mine fødder
Der dufter af græs og sommer
Byen er fuld af liv
Jeg kan mærke det hele summer

Jeg sidder midt i det hele
Læser om kærlighed, lykke og krav
Sommeren visker om forelskelse
Emnet er et dybt favnende hav

Det er svært at få overblik over det hele
Det virker både indlysende og uforståeligt
Hvem kender egentlig kærlighed?
Den viden virker som noget uopnåeligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar