mandag den 1. juli 2013

Tre kunstnere jeg lytter til lige nu

Air 
Air har sendt mig på wellnessophold i mig selv i dag. Deres bløde og strømmende rytmer har masseret spændte tanker og knudrede følelser og løsnet op for et strejf af melankoli, som havde forplantet sig i mit indre. Ugengældte følelser og kreativ mistillid havde fået mig til at tvivle på mig selv og vakle. Men Airs elektroniske downtempo og legende lyrik har plejet mine sår.



Damien Rice
Damien Rices stemme lagde sig tungt og blidt hen over mig i går. Hans genindspilning af U2s One er så indfølt og vedkommende, at hvert ord skylder ind over mig i bølger af intensitet: Bad jeg om for meget? Mere end en masse? Du gav mig intet. Nu er det alt, hvad jeg har.


Massive Attack
Enkle toner, klapperytmer og en simpel vokal tager mig på rejse ind i et drømmeunivers, hvor tyngdekraften er ophævet, væggene er fløjlsbløde, og virkeligheden hænger til tørre, som lette lagner i sommervinden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar