lørdag den 10. december 2011

Friday night out

Headhunterne



Headhunterne af Morten Tyldum (2011)
Jeg har haft den hyggeligste fredag sammen med en af mine gode venner. Efter arbejde mødtes vi i Dagmar biografen, til hvad jeg vil kalde en krimi-komedie, nemlig Headhunterne baseret på bogen af samme navn af Jo Nesby. Historien er strikket sammen uden nogle tabte masker og den norske humor er i top.

Hvis du endnu ikke har set den, skal du ikke læse videre…

En af de fedeste scener er, da hovedpersonen Roger (udtalt på norsk) ”kommer til” at skyde sin kompagnon Ove – eller da han bogstaveligt talt indsmurt i lort flygter fra headhunteren Claes i en gammel traktor, som han i øvrigt har spiddet Claes’ kamphund på.

Den får 5 hjerter: ♥ ♥ ♥ ♥ ♥


Kimia



Vi spiste aftensmad hos den lille orientalske café Kimia i Blågårdsgade. Den har taget mit hjerte med storm, og er allerede blandt mine favoritcaféer i København.

Vi fik en orientalsk tapas, som jeg selvfølgelig har købt over Downtown. Den var ikke særlig stor, men mættende og fuld af gode krydderier og antioxidanter. Vi fik:

Varm drik: Trylledrik med ingefær og chili (ingefær er roden til alt godt, som min far siger).
Starter: Brød, som vi dyppede i olivenolie og krydderiblandingen doâ.
Hovedret: Ristet rugbrød med tahin, tomater, feta, frisk mynthe og kogte æg.
Dessert: Corn bread med smør.

Som en ekstra lille bonus, fik vi hver en kop af indehaveren Brendas hjemmelavede æblegløgg med mandler. Det er uden at lyve en af de bedste gløgge, jeg nogensinde har smagt.

*Det er forøvrigt min søde kollega Linda, der står bag bloggen Simpel dagbog, der er på billedet. Læs hendes anmeldelse af caféen her.


Kaffe & Kluns

Bagefter puttede vi os ned i en af de bløde sofaer på Kaffe & Kluns og spillede scrapple mod hinanden med app’en Wordfeud.

Så er weekenden godt begyndt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar