søndag den 11. september 2011

En weekend i Odense

Mood | Vestergade 86 | 5000 Odense C
Mood på Vestergade forhandler lækre kvalitetsmærker. Jeg faldt for en rød- og blåstribet bluse fra InWear - og jeg kunne have købt meget mere, hvis jeg havde haft flere penge på kortet.


Pinoc | Kongensgade 37 | 5000 Odense C
Sammen med brugskunst, smykker og accessories forhandler Pinoc i Kongensgade tøj af den lækre slags. Jeg er personligt helt vild med Samsøe Φ Samsøes basiskollektion af toppe, t-shirts og langærmede bluser. De sidder som de skal og går ikke ud af form. Jeg kan ikke få for mange, og denne gang blev det til en karrygul en af slagsen.

Frellsen Chokolade | Kongensgade 8 | 5000 Odense C
Hos Frellsen Chokolade kan du få 6 hjemmeslavede flødeboller for 50 kr. Den islandske tradition med at blande salmiak og chokolade har trængt sig ind i mit hjerte og jeg kan stærkt anbefale Frellsens flødebolle med lakrids.
Café Biografen | Brandts Passage 39-41 | 5000 Odense C
Café Biografen er Odenses hyggeligste biograf med blot to biografsale og en tilhørende cafe. Filmrepetoiret er baseret på mindre kvalitetsfilm og cafeen danner en atmosfærefyldt ramme om de cineastiske oplevelser.
 
Midnight in Paris af Woody Allen (2011)

Midnight in Paris handler om drømme, originalitet og at leve i nuet. Hovedpersonen Gil er i Paris sammen med sin forlovede, men deres interesse i hinanden går ikke særlig dybt. Hun er et prætentiøst menneske, der forblændes af sin ekskærestes pseudointellektualitet, mens Gil længes efter originalitet og ægte følelse.

Da han en aften vandrer rundt i byen, efter at have fået et glas rødvin for meget, vinkes han ind i en Vintage Peugot af en gruppe unge, festklædte mennesker. De kører til 20’ernes Paris, hvor han møder sine litterære og kunstneriske forbilleder blandt andre Hemingway, ægteparret Fitzgerald, Picasso og hans muse Marion Cotillard.

Gil bliver dybt forelsket i den mørke, fascinerende Marion og erklærer hende sin kærlighed. “You’re interesting too — in a lost way,” siger hun til ham og rammer helt plet. Han er en drømmer, der ikke er tilstrækkeligt forankret i nuet.

Her tabte jeg for alvor mit hjerte til filmen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar