mandag den 16. september 2013

The Heroine


Ifølge Netflix foretrækker jeg ’dramaer med en stærk kvindelig hovedperson’. Det er ramt spot on. Beatrix Kiddo, Elizabeth Bennet, Lisbeth Salander og mere ukendte heltinder som Purslane Will og Carrie Mathison står for mig som nogle af de stærkeste, mest modige, seje og egenrådige kvinder i filmhistorien. Det er kvinder som dem, jeg ser op til og beundrer. Ikke at jeg i bogstaveligste forstand vil jagte min ekskæreste med et sværd gennem hele USA eller vandalisere min far med syre. Men jeg fascineres af disse kvinders evne til at stå op for dem selv og kæmpe. Deres frygtløshed og styrke kan bedst beskrives som mageløs, og deres handlekraft appellerer i den grad til min indre kriger. Nogle gange er det godt lige at få slebet sin hårdhed af og få et lille boost kampgejst inden dagens udfordringer og boksekampe.

1 kommentar:

  1. Du nævner så fine og stærke kvindeskikkelser; som også altid inspirerer og fryder mig.

    SvarSlet